الثلاثاء، أبريل 09، 2013

لن أنسى ....

 لن أنسى...
كيف أنسى يوم رددت لي روحي ..
كيف أنسى أن وصلنا الليل بالنهار ..
كيف أنسى تنشقنا سويا نسمات الصباح ..
كيف أنسى يوم طربنا سويا بسكن الليل ..
كيف أنسى يمامة الصباح ..
كيف أنسى زهرة البيتونيا  ..
كيف أنسى وأنا أراكي في زهرة تيوليب فهي تشبهك كثيرا ..
كيف أنسى ؟!
لن أنسى وإن سرت في الطرقات أهذي كالممسوس ..
لن أنسى وإن همت على وجهي لا أدري إلى أين أسير ..
لن أنسى وإن ارتديت مسوح المجانين ..
حاولت أنسى ولم أقدر ..
لن أنسى ...

هناك 6 تعليقات:

shaimaa samir يقول...

بسيطة وجميلة

سمكه واحده يقول...

تحفه ايه الحلاوه دي
ايوه كده سيبك من السياسه ووجع القلب والله انا كمان حنيت لزمن التدوين النضيف ايوه اقرب تشبيه في رقي ونضافه وجمال بس عارف مفيش حاجه بتفضل علي حالها والله نفسي ارجع تاني بس علي فكره انا مجرفنيش الفيسبوك ولا حاجه لا والله اللي جرفني الدنيا بس اتمني ارجع تاني والله المدونين الراقين وحشني جدا جدا بس عارف جيت قعدت اني اكتب حاجه معرفتش اكتب يمكن من قله الكتابه هو انا يعني اصلا مكنتش كاتبه ولا نيله بس اهو كنت بعرف اهبل المصيبه اني مبقتش اعرف اهبل اصلا هههههه ياله خير
اه كمان موضوع اني بسالكانت من الاخوان ولا لاء ده مداعبه وهزار انا او اللي اتشرف انهم من اصدقائي المدونين كل واحد وليه انتمائه بس اهم حاجه يفضل الود والاحترام المتبادل كل واحد ليه وجهه نظر وتحترم
رغيت كتير ولكيت كتير بس حبيت اسلم واقلك تسلم ايدك تدوينه رائعه وفكرتنا بزمان
كل سنه وحضرتك طيب
انت من الشخصيات اللي بحترمها والله

أمل حمدي يقول...

رائعة جني كلماتك

ولن تنسى ابدا هكذا حالنا مع الصدق

دمت طيبا

جنّي يقول...

شيماء سمير

اشكرك لزيارتك وتعليقك البسيط والجميل..

جنّي يقول...

سمكة واحدة

الله يسلمك واشكرك يا سمكمك على زيارتك وتعليقك .. بس السياسة شر لابد منه ..

بالنسبة للعودة يالا حاولي واعملي زي انا كنت في حالة سيئة جدا لكن الحمد لله عدت وتغلبت على يأسي ..

والاحترام متبادل وكل سنة وانتي بخير وسعادة ..

جنّي يقول...

امل حمدي
مرحبا يا استاذة ..

حاجة كدا على ما قسم ..

وطبعا مش ها اجي جنبك حاجة في كتاباتك الشعرية والنثرية الرائعة ..

لك كل التحية